Veelgestelde vragen
Mocht je nog vragen hebben, dan kun je altijd telefonisch contact met ons opnemen tijdens kantooruren (8.00 - 20:00 uur). Telefoon 020-5317673.
De FAQ meest gestelde vragen hebben betrekking op ‘doe ’t zelf’ van EnergyWakeUp. Voor volledig ontzorgen bel je met telefoon 035-7111371 of mail info@energywakeup.nl
De energiemarkt is een complexe markt met vele aanbieders met verschillende producten en prijzen. Zie je door de bomen het bos niet meer? Hieronder staan de meest gestelde vragen en antwoorden.
Als je overstapt krijg je een eindafrekening van jouw oude leverancier. Deze eindafrekening gaat over jouw werkelijke verbruik in de betreffende periode. Startte jouw contract op bijvoorbeeld 1 mei en zeg je op per 1 november, dan heb je dus relatief weinig energie verbruikt omdat het de zomermaanden betrof en dus zullen ook je werkelijke verbruikskosten onder je gemiddelde maandbedrag liggen. Je zal dan geld terugkrijgen. Startte je oude contract bijvoorbeeld in november en heb je opgezegd im mei, dan heb je in principe meer verbruikt dan je maandgemiddelde over 12 maanden omdat de periode de koudere wintermaanden betrof. Je zal na het overstappen dan hoogstwaarschijnlijk nog bij moeten betalen aan je oude leverancier. Ook hier geldt echter: je betaalt nooit meer dan jouw werkelijke verbruik.